Regulamin bezpieczeństwa w przedszkolu - /KLIKNIJ/
Regulamin wycieczki - /KLIKNIJ/
Regulamin korzystania ze stołówki, w tym naliczanie opłat za żywienie dziecka w przedszkolu - /KLIKNIJ/
Regulamin naliczania opłat za pobyt dziecka w przedszkolu oraz korzystania z elektronicznego systemu ewidencji obecności dziecka w przedszkolu - /KLIKNIJ/
Regulamin kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość - /KLIKNIJ/
Regulamin korzystania z elektronicznego dziennika mobidziennik - /KLIKNIJ/
Procedura ewakuacji - /KLIKNIJ/
Procedura postępowania w sytuacji wystąpienia wypadku lub nagłej choroby - /KLIKNIJ/
Standardy Ochrony Małoletnich w Przedszkolu Publicznym w Chybiu - /KLIKNIJ/
Rok szkolny 2023/2024
Dyrektor Michalina Pisarek
Nauczyciele:
Oddział I /dzieci 3 i 4-letnie/ wychowawca Katarzyna Michałek
Oddział II /dzieci 5 i 6-letnie/ wychowawca Wioletta Kajstura
Oddział III /dzieci 4 i 5-letnie/ wychowawca Kinga Król
Oddział IV /dzieci 5 i 6-letnie/ wychowawca Aleksandra Korzeniowska
Oddział VI /dzieci 5 i 6-letnie/ wychowawca Ewa Kuboszek
Oddział VII /dzieci 3 i 4-letnie/ wychowawca Katarzyna Szczypka
nauczyciele uzupełniający godziny: Katarzyna Kocurek, Monika Brzoza
nauczyciel religii: Katarzyna Stabrawa
nauczyciel języka angielskiego: Kinga Król
nauczyciel rytmiki: Aleksandra Korzeniowska
logopeda: Dagmara Faruga
terapeuta: Dagmara Faruga
psycholog: Agata Sajdowska
Obsługa i administracja:
główny księgowy: Agnieszka Kołodziejczyk
sekretarka: Magdalena Szczypka
intendent: Ilona Lorek
główna kucharka: Adriana Szczypka
pomoc kuchenna: Róża Krzyszpień, Wiesława Fajkis, Beata Żur
woźna oddziałowa: Wiesława Przemyk, Beata Mazur, Ilona Jochymska, Katarzyna Szczypka, Elżbieta Hanzel, Jolanta Prokop
konserwator: Krzysztof Gołyszny
pomoc nauczyciela: Elżbieta Hanzel, Mariola Dopart, Jolanta Prokop, Iwona Folek
konserwator: Krzysztof Gołyszny
„Dla małego dziecka, świat jest czymś wielkim, nieznanym, a więc przerażającym.
Dzięki temu, że obok siebie ma dorosłych, których darzy miłością i zaufaniem,
może stopniowo ten świat poznać i zdobywać”
Koncepcja pracy Przedszkola Publicznego w Chybiu została opracowana w oparciu o:
O przedszkolu
Przedszkole Publiczne w Chybiu jest placówką 7-oddziałową, gdzie pięć oddziałów mieści się budynku przy ulicy Bielskiej 33, natomiast dwa oddziały zlokalizowane są w budynku Szkoły Podstawowej nr 2 im. Ludwika Kobieli. Łącznie może uczęszczać do przedszkola ponad 170 dzieci.
Z tyłu budynku znajduje się duży, zadbany ogród, wyposażony w rozmaite urządzenia do zabawy i wypoczynku. Sale, w których przebywają dzieci, są przestronne, jasne, każdy oddział ma własną jadalnię, łazienkę, szatnię (za wyjątkiem oddziałów w budynku SP nr 2 – wspólna łazienka, szatnia). W salach znajdują się rozmaite kąciki zabaw, wiele zabawek i gier. W przedszkolu znajdują się dwa dobrze wyposażone pokoje do pracy terapeutycznej, w tym jeden przy oddziałach zamiejscowych, przeznaczony zarówno do indywidualnej, jak i grupowej pracy z dziećmi w ramach udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W pokojach terapeutycznych dzieci korzystają z pomocy psychologa, logopedy, specjalisty z zakresu gimnastyki korekcyjnej, oraz innych terapeutów.
W przedszkolu zatrudnieni są nauczyciele wychowania przedszkolnego, posiadający pełne kwalifikacje do pracy z dziećmi, w tym m.in. nauczyciel języka angielskiego, religii, logopeda, gimnastyki korekcyjnej, nauczyciel prowadzący zajęcia rytmiki. Zatrudnieni nauczyciele posiadają także dodatkowe kwalifikacje do pracy z dziećmi, posiadającymi różnorakie dysfunkcje i zaburzenia.
Efekty działalności wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej przedszkola.
Pierwszym i podstawowym obszarem, który wyznacza kierunki i cele pracy przedszkola jest dziecko. Dziecko stanowi najważniejsze ogniwo w procesie planowania i realizowania działań dyrektora i nauczyciela. W pierwszych latach życia, poddane jest ono wpływom najbliższych mu osób, rodziny jako fundamentu, na którym wzrasta, rozwija się i kształtuje. Idąc do przedszkola, dziecko pierwszy raz styka się z otoczeniem grupy rówieśniczej, z nauczycielem, z instytucją, która funkcjonuje w określony sposób. Jest poddane wpływom osób spoza najbliższego kręgu rodziny, tworzy i wchodzi w relacje z obcymi ludźmi, bez obecności rodzica. Nauczyciel obdarowany jest wówczas wielkim kredytem zaufania, zarówno ze strony dziecka, jak i rodzica.
Bardzo ważne jest, aby pobyt dziecka w przedszkolu skutkował pozytywnymi doświadczeniami, aby proces wychowawczo-dydaktyczny uwzględniał jego indywidualną sytuację, przynosił efekty, był skuteczny. Nauczyciel natomiast ma być osobą wspierającą, zachęcającą do działania, odpowiedzialną za rozwój i wychowanie każdego dziecka.
Priorytetami obszaru działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych są:
Efekty współpracy ze środowiskiem lokalnym
Przedszkole jest integralną częścią środowiska w którym działa. Dziecko od najmłodszych lat poznaje swoją miejscowość, wrasta w jej tradycje, poznaje charakterystyczne miejsca, osoby, zaczyna się interesować wydarzeniami lokalnymi.
Przedszkole współpracując ze środowiskiem lokalnym, tj. instytucjami, podmiotami działającymi na jego terenie, kształtuje u dzieci poczucie przynależności do miejsca zamieszkania i społeczności. Dziecko wzrasta, mając przekonanie o potrzebie działania na rzecz „małej ojczyzny”, udziału w jej wydarzeniach.
Priorytety w zakresie współpracy ze środowiskiem
Efekty współpracy z rodzicami.
Współpraca z rodzicami jest jednym z najistotniejszych czynników warunkujących osiąganie dobrych rezultatów w pracy wychowawczej i dydaktycznej. Środowisko rodzinne i przedszkolne to dwa całkowicie odrębne obszary, jednak istotą jest położenie akcentu na wspólny cel – dobro dziecka.
Priorytety w zakresie współpracy z rodzicami:
Wizja dziecka uczęszczającego do naszego przedszkola
Dziecko uczęszczające do przedszkola jest:
Dziecko kończące przedszkole wykazuje :
Dziecko kończące przedszkole umie, rozumie, zna i przestrzega:
Dziecko kończące przedszkole nie obawia się:
Absolwenci naszego przedszkola to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, przygotowane do podjęcia obowiązków szkolnych. Znają siebie i swoje możliwości, akceptują odrębność innych, potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązują problemy, dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami.
Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci i prowadzone są na wysokim poziomie. Dzieci mają stworzone warunki do twórczego działania, przyswajają umiejętności i wiedzę niezbędną do realizacji kolejnego etapu edukacji.
Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Dzieci mają możliwość samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości. Dzięki bogatej ofercie zajęć dodatkowych rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając wiedzę o otaczającym świecie.
Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie i dbają o jego wielostronny rozwój. Nauczyciele w naszym przedszkolu współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą. Pogodna atmosfera w przedszkolu i życzliwi nauczyciele umiejętnie otaczają opieką wszystkie dzieci. Przedszkole przestrzega i upowszechnia prawa dziecka.
Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola. Rodzice są naszymi sojusznikami, a działania nasze są skoordynowane. Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne.
Nasze przedszkole jest kolorowe i zapewnia dzieciom komfortowe warunki pobytu. Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne i zabawki. Nasz plac zabaw zaspakaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu i zachęca do zabawy.
Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobrą opinię w środowisku lokalnym. Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia dopełnia działania wychowawczo-dydaktyczne i wpływa na wysoką ocenę. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy mają satysfakcję ze swojej pracy.
Misja przedszkola
Każde dziecko jest dla nas ważne! Zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane i bezpieczne oraz pomożemy mu poznać siebie, stać się samodzielnym i otwartym na świat.
Tolerujemy tylko pozytywne zachowania i wspieramy każdego przedszkolaka w jego rozwoju na miarę jego możliwości.
Pragniemy, w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.
Cele pracy wychowawczo-dydaktycznej
Zasady pracy w przedszkolu:
Metody pracy wychowawczo-dydaktycznej
W przedszkolu wykorzystuje się głównie podział metod wg Marii Kwiatowskiej:
Oprócz tradycyjnego podziału metod, w przedszkolu wykorzystywane są metody aktywizujące, takie jak:
Formy pracy z dziećmi:
Upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i dorosłych.
Rozbudzanie zamiłowania do przyrody i kształtowanie postawy odpowiedzialności za jej kondycję.
Kształtowanie u dzieci postawy patriotycznej i nabywanie wiedzy o swoim kraju;
Rozwijanie samodzielności, kreatywności dzieci
Rozwijanie umiejętności i pogłębianie wiedzy dzieci na temat sposobów dbania o zdrowie, higienę osobistą i przeciwdziałania chorobom.
Kształtowanie u dzieci umiejętności samodzielnego działania, eksplorowania otoczenia, wykorzystywania zdobytej wiedzy podczas zabawyzwijanie samodzielności, kreatywności dzieci.