• Przejdź do treści głównej
  • Przejdź do treści dodatkowych
  • Przejdź do menu
Przedszkole w Chybiu
  • Czcionka
  • A- A A+
  • Kontrast
  • Przełącz się na tryb domyślny. Przełącz się na tryb nocny. Wysoki kontrast - tryb czarny i biały Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny
  • Widok
  • Stały układ Szeroki układ
  • Strona główna
  • Przedszkole
  • Dla rodziców
  • Galeria zdjęć
  • Oddziały
  • Kontakt
  • Strona główna
  • Przedszkole
  • Dla rodziców
  • Galeria zdjęć
  • Oddziały
  • Kontakt
szukaj
  • O nas
  • Koncepcja pracy
  • Statut
  • Kadra
  • Regulaminy i procedury
  • 0rganizacja dnia
  • Edukacja
  • Zajęcia

 

 

 

 

  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna
  • Przedszkole
  • Edukacja
  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • Następny artykuł
  • koniec
-->

Innowacje pedagogiczne realizowane w roku szkolnym 2022/2023

"Mały Miś w świecie emocji" - autor: Kinga Król, Katarzyna Szczypka

W naszym przedszkolu realizujemy innowację pedagogiczną pt. "Mały Miś w świecie emocji" – to innowacja pedagogiczna prowadzona od listopada 2022 do czerwca 2023 we wszystkich grupach wiekowych.

Głównym celem innowacji jest zapoznanie dzieci ze światem ludzkich emocji poprzez warsztaty czytelnicze.

Naszym zadaniem jest: kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji, rozwijanie zdolności empatii, umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami oraz rozwiązywania problemów, kształtowanie poczucia własnej wartości, rozwijanie słownictwa określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe, uczenie dzieci umiejętności nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi, kształtowanie postaw prospołecznych i  zapobieganie zachowaniom aspołecznym.

2. "Muzyczno-ruchowe zabawy z gumą sensoryczną" - autor Michalina Pisarek.

Innowacja realizowana jest w oddziale IV i III, w ciągu roku szkolnego 2022/2023

Innowacja z wykorzystaniem gumy sensorycznej Siguma, została opracowana ze względu na:
1. obecność dzieci, które przejawiają zarówno nadwrażliwość jak i obniżoną wrażliwość na bodźce z zewnątrz, w szczególności dotykowe;
2.potrzebę realizowania zabaw integrujących dzieci, w tym kształtujących umiejętność współpracy, współdziałania i wchodzenia w relacje;
3.potrzebę organizowania dzieciom zabaw wymagających ruchu i zachęcanie dzieci do podejmowania wysiłku fizycznego;
4.potrzebę ukazywania dzieciom satysfakcji i radości z zabawy grupowej, działań wykonywanych wspólnie;

Cele innowacji:
a) główne:
- dzieci uczestniczą we wspólnej zabawie z wykorzystaniem gumy sensorycznej.
b) szczegółowe:
- dzieci potrafią współpracować, współdziałać w czasie zabawy;
- dzieci stosują się do przyjętych zasad, w szczególności uwzględniają w zabawie obecność innych osób i dostosowują swoją aktywność do pracy całej grupy;
- dzieci przejawiające zaburzenia integracji sensorycznej uczestniczą w zabawie z  wykorzystaniem SiGumy, włączają się do wspólnej zabawy;
- dzieci rozwijają koordynację ruchową, motorykę małą i dużą
- dzieci odczuwają radość ze wspólnej zabawy;
- dzieci uczestniczą w zabawach z muzyką, odtwarzają określone układy ruchowe, swobodnie interpretują muzykę
- dzieci rozwijają percepcję słuchową

 

Kolorowanka “Dzieci” do druku - Planeta Dziecka

3. Innowacja o charakterze programowym "Więcej ruchu dla maluchów"

 

Innowacja pedagogiczna realizowana w roku szkolnym 2019-2020 

"Wprowadzenie dzieci w świat emocji" - autor Ewa Kuboszek

To innowacja pedagogiczna prowadzona od lutego - czerwca 2019 roku w trzech najstarszych grupach dzieci. Ukierunkowana na poznanie czym jest zachowanie, czym są emocje, jakie istnieją symptomy emocji, jak można sobie z nimi radzić. Nabywanie przez dzieci kompetencji społecznych i psychologicznych odbywa się z pomocą tekstów literatury dziecięcej, odgrywania scenek, poznawania minek, reagowania na sytuacje.

Kanwą do innowacji jest seria książeczek "Świat emocji" wydawnictwa Ashette, a także poszczególne wiersze J. Tuwima i Brzechwy.

Celem oprócz poznania rodzajów emocji (strach, radość, złość, smutek, zazdrość, miłość, nieśmiałość, spokój, samotność, zdziwienie, wstyd, znudzenie) jest poznanie ich objawów wegetatywnych w sobie, a także zauważenie u innego dziecka. Ważny jest rozwój asertywności, samoświadomości i samokontroli, a także umiejętność tworzenia więzi z rówieśnikami.  Każde z opowiadań jest omawiane wspólnie, a później następuje praca nad nim co wiąże się ze sporą aktywnością dzieci.

Emocje dziecka -Wielkanoc - Przedszkole Rusałka

 

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • Następny artykuł
  • koniec

© Przedszkole w Chybiu. Wszystkie prawa zastrzeżone.

  • BIP
  • rss
  • facebook
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Ok Odmawiać